Przychodzisz do lokalu, czytasz menu, kelner zbiera zamówienie. Po kilkunastu minutach twoje danie trafia na stół i jest gotowe do spożycia. Po wyjątkowych doznaniach kulinarnych czas na lampkę wina i pogawędkę z przyjaciółmi. Na koniec płacisz i wychodzisz. Co jednak dzieje się za kulisami twojego wypadu do restauracji?
Specjalistyczne programy usprawniają działalność lokali gastronomicznych
No właśnie… Jak twoje zamówienie trafia do szefa kuchni? A może zdarzyło ci się otrzymać ziemniaczki w mundurkach, chociaż mógłbyś przysiąc, że prosiłeś o frytki z sosem berneńskim? W restauracjach z trzema Gwiazdkami Michelin taka sytuacja się na pewno nie zdarzy, ale umówmy się – na co dzień stołujemy się raczej w lokalach o mniejszym prestiżu. Wybieramy restauracje, gdzie zwykle kilkoro kelnerów musi obsłużyć wielu gości naraz, dlatego, żeby uniknąć pomyłek, potrzebują oni sprawnego systemu informatycznego, który odciąży ich i tak już pełne głowy. Specjalne programy dla gastronomii zapewniają niezawodną obsługę gości i usprawniają komunikację pomiędzy tzw. serwisem a kuchnią. Działa to bardzo prosto: kelner wprowadza zamówienie do mobilnego urządzenia, które natychmiast wysyła odpowiednią dyspozycję do kucharzy. Najnowsze technologie pozwalają na dowolną modyfikację dań zawartych w karcie bez konieczności wprowadzania ich manualnie, co znacznie zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Dodatkowo systemy monitoringu pozwalają kontrolować całą przestrzeń restauracji i na bieżąco śledzić poszczególne stoliki tak, by kelner mógł podejść do gości we właściwym momencie.
Jakość obsługi ma decydujący wpływ na to, jak postrzegamy dany lokal. Dzięki nowinkom technologicznym pracownicy serwisu czują się pewniej, a szef kuchni może skutecznie koordynować pracę swojego zespołu. Kto by pomyślał – żyjemy w czasach, w których sprawne oprogramowanie może mieć bezpośredni wpływ na jakość zamawianego przez nas dania.